Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نخستین سامانه هوش تجاری رایان هم افزا برای نهاد‌های مالی با عنوان «هوش یار» رونمایی و به به بازار عرضه شد...

هوش یار برای نهادهای مالی 

بورس24 : نخستین سامانه هوش تجاری رایان هم افزا برای نهاد‌های مالی با عنوان «هوش یار» رونمایی و به به بازار عرضه شد.

،نخستین رویداد هوش تجاری در بازار سرمایه ایران به میزبانی شرکت رایان هم افزا روز یکشنبه یکم بهمن ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در محل سالن همایش‌های شرکت بورس و اوراق بهادار تهران برگزار شد و در این رویداد که مدیران عامل و مدیران مرتبط کارگزاری ها، سبدگردان ها، صندوق‌های سرمایه گذاری و فعالان بازار سرمایه نیز حضور داشتند؛  از نخستین سامانه هوش تجاری رایان هم افزا برای نهاد‌های مالی با عنوان «هوش یار» نیز رونمایی شد.

تصمیم گیری با هوش تجاری

 در این رویداد عظیم ثابت دبیر کانون کارگزاران بورس در این همایش با اشاره به ضرورت بکارگیری فناوری های نوین بر اساس هوش مصنوعی با رشد شتابان بازار سرمایه، گفت: در بازار سرمایه پویا استفاده از فناوری های جدید اجتناب ناپذیر است. استفاده مطلوب از جمع آوری اطلاعات و در نهایت تصمیم گیری برای تمامی مدیران نهادهای مالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تاکید بر الزام به هوش تجاری در بازار سرمایه تصریح کرد: باید به اخذ سرمایه در حوزه های جدید فناورانه ورود شود.

ثابت افزود: کانون کارگزاران که به عنوان یک تشکل خود انتظام که به امور و مسائل صنعت کارگزاری رسیدگی می کند از این اقدام و استفاده از فناوری های نوین در فرآیندهای تصمیم گیری مدیران استقبال می کند. انتظار می رود به تدریج در این حوزه تحولات چشمگیری مشاهده شود. کانون هم در کنار اعضا، شرکت های ارائه دهنده خدمات و نهادهای ناظر همگرایی بیشتری خواهد داشت تا منجر به رشد و شکوفایی بازار سرمایه شود.

ارزش افزوده رقابتی

همچنین حسین عبده تبریزی در این همایش در خصوص اثرات تحولات دیجیتال در صنعت کارگزاری، گفت: کارگزاری ها مانند هر نهاد دیگری تحت تاثیر فناوری بوده و تحولات دیجیتال بر این صنعت اثرگذار است. حرکت به سمت معاملات آنلاین و موبایل محور، دسترسی آزادانه تر به فرصت های سرمایه گذاری و عدالت بیشتر، تجربه گسترده تر برای کاربران از طریق سامانه های آنلاین که محتواهای آموزشی، ابزارهای تحلیلی و داده های لحظه ای، شخصی سازی معاملات، افزایش شفافیت و کاهش هزینه ها و دسترسی در سطح جهانی نمونه های تحولات دیجیتال است.

وی در این رویداد تاکید کرد: صنعت کارگزاری امروز ، با ۱۵ سال گذشته کاملا فرق کرده است. همچنین صنعت کارگزاری ایران با توجه به محدودیت های بین المللی، در میان همسایگان یکی از بزرگترین ها به شمار می رود.

از سویی دیگر دسترسی آزادتری به ابزار ها برای معاملات بازار سرمایه ایجاد شده و به یکپارچگی عمیق تر فناوری با بلاکچین و هوش مصنوعی نیاز است.

عبده تبریزی با اشاره بر اینکه مدیریت مالی جامعی این حوزه به دلیل محدودیت در مناسبات بین‌المللی سخت ارزیابی می شو گفت: تقاضا در بازار سرمایه برای اخذ داده و تحلیل افزایش یافته ولی به دلیل تحریم ها دسترسی به فناوری های نوین دارای محدودیت است و نبود آنها به پیشرفت های بیشتر منجر می شد. 

وی تاکید کرد: از این رو  افزایش مراودات با دنیا ضرورری بوده و  شرکت های فین تک در تلاشند راه حل های نوآورانه ای برای کارگزاری ها در زمینه سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی، اپلیکیشن های معاملاتی موبایلی و سیستم های معاملاتی مبتنی بر بلاک چین ارائه دهند. 
این عضو اسبق شورای عالی بورس ادامه داد: افزایش اعتماد سرمایه گذاران، ابتکارات آموزشی کارگزاران، استفاده از بستر های دیجیتال برای آموزش، نقش فعال تر سرمایه گذاران حرفه ای و آموزش دیده، محیط بازار سالم و رعایت مقررات سرمایه گذاری اخلاقی نمونه هایی از تلاش و نقش کارگزاران در آموزش و آگاه سازی سرمایه گذاران جدید است.

فناوری بستر ساز 

با تاکید بر اینکه هوش یار به عنوان محصول هوش تجاری در بازار سرمایه رونمایی شد به همین منظور حجت اله فرهنگیان مدیر عامل رایان هم افزا در این مراسم با بیان اینکه توسعه فناوری به حرفه ای تر شدن و گستردگی بازار سرمایه می انجامد، گفت: این شرکت در سال های اخیر برای پوشش زنجیره نیاز کارگزاری‌ها و نهاد های مالی به ابزارها و محصولات جدید ورود کرد. به منظور توسعه فناوری اطلاعات و دسترسی همگون در بازار سرمایه، طراحی بسترهای خلاقانه و نوین با استفاده از هوش تجاری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اولین محصول رایان هم افزا در جهت گسترش هوش تجاری، برای پالایش، تیم سازی، افزایش درآمد های جدید، کسب مزیت رقابتی و وفادار سازی مشتریان کارگزاری ها طراحی شده که رونمایی می شود. این سامانه با تحلیل داده های خام اطلاعات کاربردی به کارگزاران امکان می دهد تا وارد دنیای جدید تصمیم سازی و گزارش گیری شوند. 

فرهنگیان با اشاره بر اینکه سامانه هوش یار سعی دارد با گزارش ها به رفع نیازها، تحلیل و طبقه بندی داده ها، سنجش عملکرد مشتریان و امکان پشتیبانی بهتر مشتریان در کارگزاری ها را فراهم کند گفت: در آینده امکانات دیگری به آن اضافه خواهد شد. دراین زمینه ایجاد هلدینگ رایان هم افزا در آینده نزدیک نیز دنبال می شود تا برای رفع نیاز های بازار سرمایه پاسخگویی بیشتری صورت گیرد.

در پایان این رویداد نیز  تفاهمنامه همکاری بین شرکت رایان هم افزا و کانون کارگزاران بورس به امضای طرفین رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24